Maczkó Bandi Kerékpáros Blogja

Maczkó Bandi Kerékpáros Blogja

Van Rysel – komplett csomag egyik kedvenc sportáruházunkból + Ultra CF Ultegra vélemény

2019. február 16. - torma99

2017 végén merült fel először, majd a 2018-as Decathlonos kerékpáros termékskála ismertetésekor vált világossá, hogy a francia áruházlánc kivezeti Btwin márkanevét a drótszamár kínálatból és az alsó és középkategóriát a Triban önálló termékvonalként veszi majd át.

Ekkor még a külsős megfigyelő szemszögéből nem volt egyértelmű, hogy mi lesz a felső kategóriával, a vérbeli versenygépekkel. Erre egészen a múlt hónap végéig kellett várnunk, amikor megpillanthattuk a Van Rysel néven harcba induló kerékpárokat és bevallom elismerően biccenthettem, hiszen a körülbelül 4-5 éve megindult fontolva haladó, de a klasszikus áruházi körből kitörni vágyó fejlesztés újabb szintet lépett.

vanrysel2.jpg

Az új márkanév felfelé tolásával az átlagember számára egy olyan termékskála került kiadásra, amely a hétvégi kerekes harcosok, a falu vagy várostáblás sprinterek, a kilométerfalásban jeleskedő, ámde a hardcore technikai részletekben elmerülni nem kívánó apukák, akár igényes nagypapák és a hozzájuk örömmel csatlakozó feleségek és gyermekeik körében is egy könnyen elérhető, megbízható, komoly teljesítményű alternatíva a piac hasonló megoldásai mellett.

A barokkos körmondatba szőtt jelzők egyértelműen mutatják a célközönséget. Ahogy a tavalyi Triban 520-as cikkemben említettem a Decathlon azon csoportnak kívánja értékesíteni termékeit, akik aktív életet élnek, ugyanakkor nem a megszállottság vezérli őket.

A hétvégi bevásárlás során a sportáruházba a diszkontból átszökő és a CFD-s fejlesztés nyomait egyre szembeötlőbben felvállaló kerékpárokkal szerelembe esők szinte biztosan nem tudják mi az a PF szabvány, mekkora a váltó húzása, vagy mi az ideális küllőfeszesség, ugyanakkor szeretnek suhanni, bedőlni 1-1 kanyarban, ráfeküdni a dropokra és kilométerórájukon örömmel figyelni az egyre nagyobb és nagyobb számokat.

vanrysel6.jpg

Az enyhén ejtett, ívelt felső csöves geometria a már messziről azonosítható jellegzetesség a Decathlonos komolyabb kerékpároknál évek óta. Ez továbbra is visszaköszön az új termékeken. Emellett mind az alsó mind az ülőcső a korábbiakhoz képest a más gyártók CFD-je által is hatékonyabbra kiadott lekerekített szélű szögletes megoldás, és külön figyelmet érdemel a nagyon tiszta, légáramlást segítő tervezés a nyeregcső, az ülőcső és a felső cső kapcsolatánál. Számomra úgy tűnik, egy ideális elegy a kor elvárásainak való megfelelés, a korábbi megkülönböztető formák átvitele és a gyárthatóság optimalizálása között.

A karbon technológia fejlődésével pedig ismételten lehetőség van a középkategóriában is néhány tized, vagy akár fél fokkal is agresszívabb villaszög gyártásba küldésére, hiszen az újabb anyagok és szövetelrendezés a végeredmény alapján lehetővé teszi a hatékonyabb rezgéselnyelést. A stack kellően magasra van hagyva ahhoz, hogy a sportágba épp most belecsöppenők számára se okozzon gondot a Van Rysel paripák megülése, a képességek fejlődésével pedig ez bőven módosítható lefelé.

 

Az idei évben csak patkófékes verziók lesznek kaphatóak a Van Ryselből, viszont vegyük figyelembe, hogy a nagy tömegek számára a tárcsafék az országúton még csak most kezd bekerülni a köztudatba. A más szempontú karbantartás miatt, amely lássuk be eltérő fogásokat, szerszámokat igényel, talán még nem is baj. Jövőre pedig a pletykák szerint itt is érkeznek majd a hidrós, tárcsás megoldások, a maximális fékerőt és kiváló modulálhatóságot igénylők számára.

Elég viszont a sok technikai apróságból, nézzük inkább, mint kínál a Van Rysel az Ultra CF Ultegra kerékpárral a középkategória tetején:

vanrysel7.jpg

Az első már kapható Van Rysel egyből egy jól felszerelt, maratonokra, teljesítménytúrákra, alkalmi KOM vadászatra is tökéletesen megfelelő kerékpár. A gondtalan használatot már előre jelzi a teljes Shimano Ultegra R8000 szett, amelynek elődei már évtizedek óta referenciapontot jelentenek az óutisok szemében. Nincs olyan termék akár alá, akár fölé pozicionálva, amelynek ne kellene „megküzdenie” a japán gyártó remekével.

A nagy tartományban testreszabható reach-ű karok, az ergonómikus hood, a vajpuha váltás, a jól adagolható fék, a betonmerev duci hajtókar gondtalan nyeregben töltött órákat vetítenek előre. Kerékszettünk a Mavic egyik klasszikusa az alumagos, karbonnal laminált Cosmic, amely hosszabb felni élettartamot, jó vizes körülmények közötti fékezést nyújt egy hangyányi súlyhátrányért cserébe. Emellett komolyabb tempónál a korábbi V vagy letört V alak helyett egy mélyebb, aeróbb, a légáramlást elősegítő profillal némi energiát és ezáltal másodperceket spórol számunkra.

Cockpitünk a Dedától jövő igásló, a 6061-es sorozatú alumínium Zero, amely az aftermarket piac és az apróhirdető oldalak gyakori szereplője. Ha ne adj isten eldőlünk a géppel, vagy rosszul támasztjuk le a balatoni borozó tölgyfa padjához, netán a garázsban és ennek borulás a vége, nem kell aggódnunk a kormányunk és stucnink jóval nagyobb abúzusokat is kibír. A szintén Itáliából érkező Fizik Antares nyereg egy jó középút a megbocsátó és a full versenyzői agresszív megoldások között, abszolút ajánlható egy jó kompromisszumként a két szélső érték között.

Áttételezésünk 52x36-11x28, amely a legkegyetlenebb budai utcák kivételével az ország egész területén használható sebességfokozatokat jelent, kis edzéssel és megfelelő kitartással a környező országok rövidebb hegyi emelkedőinek leküzdésére is ajánlható. Ha kicsit nagyobb tartományt keresünk a hátsó sor 11x30-ra cserélésével nyerhetünk néhány extra fordulatot a meredek emelkedők leküzdése során.

Mindez 2500 EUR  vagyis 799.990.-ért lehet a miénk, amely első hallásra akár soknak is hathat. Ugyanakkor figyeljük meg, hogy az offline konkurenciához képest egy kész csomagot kapunk az aero kerékszettünkkel, hajtókarunk is gyári, amely nem minden esetben az máshol, illetve maga a termék is elérhető, megfogható lesz Budapesten mindenképpen. A fő piacokon pedig teljesen más léptékben várható az értékesítése.

Egy dolgot hiányolok, ami a részletes geometria táblázat feltüntetése, amely a magyar oldalról teljesen hiányzik és az angol site-on is csak egy hozzávetőleges méretezés látható, amelyet itt linkelek is. Nagyon fontos, hogy ha a Van Ryselt most már technikai teljesítményében teljes értékű versenyzővé avanzsált, hogy a hozzá tartozó körítés is legyen ezzel egy szinten. Biztos vagyok benne, hogy ez hamarosan javításra kerül. UPDATE: a Decathlon francia oldalán elérhető a pontos méretezés. Köszönet a kiegészítésért Medve Tamásnak!

vanrysel3.jpg

 

Összegzésként a Van Rysel Ultra CF Ultegra egy listaáron abszolút versenyképes ajánlat, amelyet nem szabad elfeledni a munkáltatónktól kapott számos ajándékutalvánnyal is kifizethetünk. A finomhangolás után pedig miénk a végtelen országút, néhány pedálfordulat és magunk mögött hagyhatjuk a város soha meg nem szűnő zsibongását, hogy arcunkon széles mosollyal rójuk a kilométereket fülünkben a menetszél lágy surrogásával. Bátran célba vehetjük a Dobogókő és a Mátra lankáit, vagy előzgethetjük a tébláboló kocabringásokat a Balaton, a Velencei- vagy a Fertő-tó partján, hogy aztán „nagynevű vázmatricás” gépekkel sprintelhessünk egy jót a Tour de Zalakaros vagy épp a Granfondo Vienna befutóján.

vanrysel4.jpg 

A Van Rysel, nem viccel! Széles utat, tüköraszfaltot, hátszelet mindenkinek! És ne feledjük, hogy az Ultegra változat után nemsokára jönnek a 105-tel, vagy akár Campagnolo Potenza szettel szerelt variánsok is!

A fotók a Decathlon magyar oldaláról származnak, míg a geometriai táblázat az angol Decathlon sitejáról.

Amennyiben még nem csatlakoztál Maczkó Bandi Országúti kerékpáros csoportjához a Facebookon kattints ide!

blog.hubanner2
süti beállítások módosítása