Maczkó Bandi Kerékpáros Blogja

Maczkó Bandi Kerékpáros Blogja

Triban 520: az árérzékeny kezdők álomkerékpárja

2018. március 23. - torma99

 Sagan, van Avermaet, Nibali, Dumoulin, Valverde, Quintana, Thomas. Vágyakozva nézed, ahogy tökéletes, merev tartással hódítják meg az Alpok vagy a Pireneusok csúcsait, vívnak nagy csatát a tengerparton becsapó oldalszélben, vagy épp a fejük búbjáig sárosan vágtatnak végig Roubaix kockakövein. Lehet már évek óta nézed a kerékpárversenyeket és végre te is kipróbálnád milyen egy országúti nyergében vitézkedni. Sajnos a szerszámkészleted elég szűkös, már vagy 10 éve nem ültél kerékpáron, a régi trekking leeresztett gumikkal, kissé rozsdálva szomorkodik a garázs sarkában. Nem igazán mond neked semmit a HT2, a PF BB, csak a szemed forgatod a centerlock, yaw, wattmérő szavakra, nem igen tudod megmondani melyik részegység a fogaskoszorú és egyelőre a láncfeszesség helyes szemmértéke sem rögzült még a szürkeállományodban, de mégis belevágnál.

 

 

Állsz a Decathlon közepén, épp nyugtázod, hogy a gyerkőc csak az asszonyhoz szaladt oda, aki épp rózsaszín cicanadrágokat válogat, amikor a gyerekbicajok, a városi dörrentők és hardtail montik erdején keresztül meglátod a Tribant. 179.900.- Forint áll a táblácskán, nem is sok, nyugtázod mire közelebb érsz. A fekete-fehér (vagy szürke) festés szolid, de mégis elegáns, a szögletesre hajlított felsőcső a komolyabb kerékpárokon divatos dizájnt követi. A fékváltókar futurisztikusan hat a korábbi markolatváltódhoz képest, a kétszínű bandázs, mint az 50-es 60-as évek túraautóinak vestése kis bizsergést indít meg a kezedben.

 

Leemeled a tartóról és amint először két kézzel markolod a kormányt felsejlik előtted a Kis utcai rázató, a külvárosi egyenes a mézfesztivált jelző flamme rouge-zsal vagy a sokszor még autóval is legyőzhetetlennek tűnő szőlőhegyi emelkedő útban a hétvégi ház felé. Már tudod, hogy ez kell neked, előtted az országút, kaland, kihívás, szerelem…

 

6061 Aluváz, kellemes csalódás

 

 

Az élettartam garanciás váz egy megfelelően kényelmes pozíciót tesz lehetővé, amely megidézi az első slopingos vázak geóját, viszont modern vonalvezetésével a jelenlegi mezőnyből sem lóg ki. Ezen az árszinten a varratok eldolgozatlanságát el kell néznünk, sőt amennyiben kicsit technokraták vagyunk, netán mi is hegesztgettünk már ezt-azt, még vagánynak is hatnak a precízen összeillesztett alumíniumcsövek. A villa alu nyakas karbon. A Btwintől már megszokottan az idei évi Triban 520 is rendelkezik sárvédő és csomagtartószemekkel, amelyek jó, akár egész éves komfortosabb használatot is lehetővé tesznek.

 

A nyeregcső vékony 27.2-es, amin egy Selle Italia SLR Lightot az utolsó részletéig utánzó Btwin-es saját márkás nyereg csücsül. Valószínűleg ezt az alkatrészt az olasz gyár szálltja a francia áruházláncnak.

 

Meghajtás – a korábbi évek megbízható technikája a belépő szegmensben

 

 

R3000-es Sora szett. A belépő kategória királya a meghatjórendszerek között. Dizájnja az egységesítés miatt szinte teljesen megegyezik a Shimano modellpalettáján található többi egységgel. Bizonyos külsőségek a 6700-ra, technikai részletek a 6600-ra és a 4500-as korábbi nagy sikerű szettekre emlékeztetnek, ha az egyenruha mögé pillantunk. Hiába, az idő múlásával az elmúlt évek kiforrott technikája elérhető áron vált hozzáférhetővé az ár/érték arányt leginkább szem előtt tartók számára.

 

A kerékpár méretéhez igazított hajtókar rendkívül merev, a lánctányérok tartósságához nem fér kétség, ezeket biztosan nem kell cserélnünk egyhamar. Hátul 9 sebességünk van, míg elöl sokak által kifigurázva egy tripla tányéras megoldást alkalmaztak. Utóbbival kapcsolatban vegyük figyelembe a kerékpár pozícionálását, amely az alkalmi tekerők első országúti kerékpárja kategóriát célozta meg. Saját tapasztalatom, mint triplával kezdő embernek, hogy az első tekerésekkor, még edzetlenül a pulzus-teljesítmény-táplálkozás-folyadékpótlás szent összefüggéseiről mit sem tudva, igenis jól jöhet a 27 fokozat, hogy minden élethelyzetben ekkor még a legkényelmesebb áttételt tudjuk tekerni, viszonylag kis ugrásokkal.

 

Fékezés

 

A fékek Btwin saját márkás, de a Tektro által készített példányok. A nagy nevű matricás cégek tajvani bérbe gyártott hasonló felszereltségű, de árban jóval-jóval feljebb pozícionált modelljein is ez a technika köszön vissza. Nem egy Cane Creek, FSA K-Light és sosem lesz olyan könnyű, mint egy THM, viszont amire kitalálták, tökéletesen alkalmas. A kerékpárt megállítja.

 

Kerékszett

 

A kerekek aero-jellegű, 32 milliméteres felnimélységű példányok. Sajnos mint sok más márkánál (pl.: Rodi) tapasztaljuk, hogy az alumínium és a magas felnik házasítása extrém súlytöbblet megjelenését hordozza magában. Ehhez jön a nagyon tartós acél szabadonfutó (kb. +100 gramm) és ha hinni lehet a Bikeradar mérésének csak a kerékszett 3 kiló feletti súlyt (1380g+1980g) eredményez a defektvédelmet mellőző, de már 25 mm széles Michelin Dynamic Sport külsőkkel és a Decathlon saját márkás belsőivel.

 

Természetesen ez nem egy versenyparipa, sem elsődlegesen alpesi hegyi mászógép, a költséghatékonyság oltárán viszont látszik, hogy ez a részegység került beáldozásra. Vagyis tényleg bekerült volna? Korábban több esetben hallható és olvasható volt panasz a Btwin sajátmárkás kerekeire, A 600 EUR alatti kategóriában ezt viszont nem nemesebb anyagok, hanem egyszerűen több anyag beépítésével lehet orvosolni, szerintem itt ez történt.

 

Összegzés

 

 

A Triban 520, a magyar kerékpáros társadalom kezdő óutisainak igáslova, folyamatosan fejlődve hosszú-hosszú évek óta tartja a legelérhetőbb és legjobb ár-érték arányú kerékpár címét. Egy kezdő kerékpárosnak rendkívül ideális lehetőség nemcsak az országút meghódításához, hanem a kerékpár karbantartási és beállítási folyamatok elsajátításához. Amint már gurul a kerékpár, a KRESZ tartozékok és a megfelelő ruházat beszerzésre került. Elsőként nekivághatunk a lánc kenésének, majd tisztításának. Ezt követően kipróbálhatjuk magunkat a hátsó fogsor indexelésében, a határolócsavarok helyes beállításában és eljuthatunk az első váltó trimjének tökéletesítéséig is. Bandázs és bowdencsere, a hézagolás megváltoztatása, fékbeállítás, ezekre mind mind kiváló terep a Triban 520, amely ugyan nem hagy mély nyomot a pénztárcánkban cserébe számos új, remélhetőleg felejthetetlen élménnyel gazdagít minket.

 

Mackó Bandi 2017-ben egy hasonló kategóriás vázzal, kicsit jobb kerék és váltószettel Everesting és vEveresting kihívást teljesített. Emellett tesztelte a 2015-ös modellt Microshift rendszerrel is, és azt is meglepően jónak találta. Határ tehát a Tribannal is a csillagos ég!

 

A kerékpárról kicsit más szemszögből, angolul  a Bikeradar cikkében is olvashattok.

 

Az év második felétől a Triban márkanév egyeduralkodóvá válik és a Btwin kivezetésre kerül.

 

Ne feledjétek, tárcsafékes kerékpár szabadgörgőn párizsiszeletelésre is alkalmas, és a húsvét közeledte ellenére is csak az bunny hoppoljon, aki biztos a dolgában!

 

Köszönöm, hogy elolvastad. Amennyiben tetszett, kérlek lájkold Facebook oldalamat is a jobb felső sarokban és így könnyebben jutnak el hozzád a cikkek.

 

A fotók a Btwin saját honlapjáról, a Decathlon blogról kerültek beszúrásra.

 

 

 

 

süti beállítások módosítása