Maczkó Bandi Kerékpáros Blogja

Maczkó Bandi Kerékpáros Blogja

Btwin kerékpáros termékújdonságok - 2018-2019-es modellév

2018. március 04. - torma99

A posztjaim legtöbbször a feledés homályába vesznek, ezért mostantól a blog.hu motorjára (maczkobandi.blog.hu) is felteszem őket, hogy akár google keresés formájában is elérhetővé váljanak.

Első ilyen bejegyzésem a híres és hírhedt Btwin kerékpárok világába repít minket, méghozzá a road.cc újságírója, John Stevenson által 2018. március 1-én közölt cikk fordításaként. Sokunk számára az idegennyelvvel való küzdés megakadályozza számos forráshoz való hozzáférést, ezt a hiátust kívánom némileg csökkenteni a cikkel. A cikkből a marketingszagú élménybeszámoló részeket nem vettem ám, a tényekre szorítkoztam, hiszen így is önmagukért beszélnek a kerékpárok.

A Decathlon nemrég mutatta be új kerékpárjait és azok kiegészítőit beleértve a népszerű Triban termékvonalba illeszkedő két tárcsafékkel szerelt modellt. Ezen kívül megszemlélhetjük az Ultra vonal sportos alumínium és karbon gépeinek frissített változatait. A bemutatóra – az akkor még napfényes – Barcelonában került sor.

Abban az esetben, ha egy cég nem pusztán a címkéit kívánja rátenni a mások által megálmodott kerékpárokra, hanem saját maga tervezi és szereli fel őket, illetve el kell juttatnia azokat szerte a világban megtalálható több száz áruházába, bizony jó előre kell mindent megterveznie. Természetesen a többi nagy gyártó (Trek, Specialized) is így gondolkozik a jövőről, azonban ők meglehetősen titkolózóak, a terveiket megtartják maguknak, míg a Decathlon örömmel nyilatkozik a céljairól, többek között arról a vágyról, hogy egy komoly szereplővé váljanak a globális kerékpáros piacon.

A Barcelonában bemutatott kerékpárok közül a Decathlont a fenti célok elérésében leginkább elősegítő gépek az új Tribanok lehetnek, amelyek szeptember körül juthanak el az áruházakba. Nézzük tehát őket először!

Bye-bye B’Twin, szevasztok új Tribanok

Ez év végétől a Decathlon megkezdi a Btwin, mint kerépáros márka kivezetését a termékpalettáról. A versenyzésre termett gépeik új megnevezéséről még nem döntöttek, de a népszerű belépőszintű Triban gépek ezentúl csak egyszerűen Tribanként kerülnek értékesítésre.

A Triban Adept váltja majd a jelenlegi tömegmodellt, a Triban 520-at és immáron tárcsafékkel kerül felszerelésre az új alumínium váz, amelybe akár 42 mm széles gumikat is bepattinthatunk. Emellett a már megszokott sárvédő és csomagtartószemek sem hiányozhatnak, illetve széles tartományú fogaskoszorúkkal kerülnek összeszerelésre (Tipp 32-34-36 fog is elérhető lesz akár), a megbízható Sora szett társaságában. Az angol cikkben említett 550-600Ł ár valahol 200.000.- Forint körüli végfelhasználói árat feltételez.

A nagytesó a 750Ł-ért kapható Adept Plus pedig a Shimano igáslovával az 5800-as 105-ös szettel kerül felszerelésre és várhatóan 240.000.- Forint körül debütál.

Mindkét Triban a Dechatlon saját márkás defekttűrő külső gumijával érkezik és tubeless-ready kerekekkel, egy új nyereg és stucni kíséretében. Utóbbi kialakítása lehetővé teszi, hogy a rögzítőcsavarokra különféle kiegészítőket szereljünk, például Garmin kerképáros computerünk tartóját.

Figyelem, nagyon fontos, hogy ennyiért nem hidrós, hanem madzagos tárcsaféket kapunk, ahogy az a képeken is látszik!

Az új kialakítású faceplate-en látható, hogy az elhagyott középső rész szabad utat enged a felcsavarozandó kiegészítőknek

Régi kedvencek új köntösben

Hogy továbbhaladjunk olyan kerékpárok felé, amelyeket hamarosan már meg is lehet vásárolni, következzen az Ultra CF, karbon vázas, illetve az Ultra AF alumínium vázas sorozat ráncfelvart termékvonala. A karbonok immár az árkategóriában impresszív tömeggel készülnek, közepes méretben a vázszett 1170 gramm a villával együtt. (850 gramm a váz + 320 gramm a villa).

Azoknak, akik egy megbízható mindennapos kerékpározásra alkalmas gépet keresnek az alu vonalon, az Ultra 500 AF GF és az Ultra 520 AF GF jöhet szóba szintén tárcsafékkel. Valamint a hosszú ideje ár/érték arány bajnok Ultra 920 AF is megkapta erre a modellévre új változatát, de ne csapongjunk szépen vegyünk sorra mindent és kezdjük a szénszálasokkal.

Karbon

 

Három Shimanoval szerelt kerékpár található a karbon vonalon. A belépő a 105-tel szerelt Ultra 900 CF, felnifékkel és Mavic Aksium kerekekkel 1400Ł-ért (520.000.- Forint körüli végfelhasználói árral). A következő lépcső már nagy ugrás, hiszen 2300Ł-ért megkapjuk a legújabb R8000-es Ultegra szettet Mavic Cosmic Pro Carbon! kerekekkel (850.000.-). A csúcsmodellt a Dura-Ace-szel szerelt Ultra 940 CF jelenti a tiszteletet parancsoló Zipp 303-as kerékszettel, Deda karbon kormánnyal, Vittoria Corsa gumikkal és egy Fizik Antares R3-as nyereggel, körülbelül 1,3-1,4 millió Forintnyi fontért cserébe. Utóbbinál figyelmet érdemel továbbra is a remek ár/érték arány. Öröm az ürömben, hogy Magyarországon, Budaörsön és a belépő modellen kívül valószínűleg a másik kettőt nem fogjuk tudni majd élőben is megcsodálni.

És itt jön a meglepetés! Hiszen az Ultra CF sorozatnak van egy negyedik tagja, az Ultra 920 CF Potenza (mely itt nem a Bridgestone méltán híres gumiabroncsára utal), tehát Campa szettel elérhető áruházi bringára is pályázhatunk bizony, egy szintén nagyon erős ajánlattal. Az Ultegrával egy szintre pozícionált, egyelőre javarészt ismeretlen szetthez, az atombombabiztos és szexi G3-as fűzésű Campagnolo Zonda kerekeket csapták és a 2000Ł-os árcédula mellett furcsa kimondani, de én Best Buynak tekintem némi megkötéssel (Nem ijedünk meg a külföldi kopóalkatrész rendelésétől és nincs direct-drive-os görgőnk).

A cikk ennek a modellnek a kapcsán értekezik az R8000 magas áráról a 6800-os képest, azonban a bejegyzés írásának pillanatában már angol webshopban elérhető az új R8000 a 6800 régi árában, míg a 6800 bőven benézett már kifutó termékként 600 EUR alá. Lényeg a lényeg bátor lépés ez a Decathlon részéről, nem lennék meglepődve, ha az alacsony kereslet miatt Potenzával szerelt gépekből külföldön élő honfitársaink jövő ilyenkor jó áron juthatnak majd új kerékpárokhoz. Az olasz szettes változat áprilistól lesz elérhető/rendelhető.

Gran fondo

Két modellt találthatunk az Ultra AF GF vonalon – GF a Gran fondót jelenti, vagyis ezeket a kerékpárokat a hosszabb nyeregben töltött időhöz próbálták optimalizálni.

 

Mindkét gép alumínium vázzal és karbon villával érkezik, valamint elöl és hátul is átütőtengellyel. A kettő közül az olcsóbbik az Ultra 500 AF GF az R3000-es Shimano szettet alkalmazza Shimano BR-RS305-ös tárcsafékekkel és Mavic Aksium Disc kerekekkel. A 900Ł-os árcédula mellett 330.000.- Forintos árra számíthatunk. A tárcsafék itt is mechanikus.

Ha van lehetőségünk további 140.000.- Forintot hozzáadni az előző árhoz, akkor az Ultra 520 AF GF-fel beléphetünk a hidrós tárcsafékek világába. Ez a kerékpár ugyanis a Sram Rival hidrós váltószettejével szerelt (Ez ahogy a Shimanonál az Ultegra és a Dura Ace, úgy a Sramnál a Rival, Force, Red alkatrészügyileg megegyezik, csak az egyes elemek anyaga változik (acél-alumínium-karbon/titán). A magasabb árcédulához jobb kerékszett is dukál a Mavic Ksyrium Disc képében, emellet természetesen Deda/Fizik finishing kit (Bár itt a kormány alumínium) a nyereg pedig az Antares R3.

Frissített Ultra AF-ek

A korábbi Ultra AF-eket sok kritika érte a láncvillákra szerelt Direct Mountos fékek miatt. Ugyan a forma letisztultnak hatott, viszont a felni sokszor beleért a fékbe, főként a nyeregből kiállós hegymenetek esetén, és a szervizelése ,beállítása sem volt egyszerű az “alvégen”.

A 2018-as modellévtől az R8000-rel szerelt Ultra 920 AF-nél ismét a támvillák találkozásánál van a hátsó fék, a jól megérdemelt helyén. A 105-tel szerelt Ultra 900AF azonban 2018 nyaráig még továbbra is a láncvillára szerelt hátsó fékkel fog érkezni és csak ezt követően váltanak ott is a klasszikus elrendezésre.


2018 októberétől a Decathlon is elindítja női vonalát az Ultra AF hölgyváltozatával, teljes Tiagra szettel. A váz maga meg fog egyezni a férfi vázzal, ugyanakkor a stucni, kormány, nyereg triumvirátust a hölgyek anatómiájához igazítják, méghozzá utóbbit a Deka saját fejlesztésű női nyergével. A 150 és 175 centimért közötti hölgyek számára ajánlott kerékpár 300.000.- Forint alatt érkezik majd az áruházakba komoly konkurenciát jelentve a nevesebb matricával bíró kerékpároknak.

Összegzés:

A fenti felsorolásból látszik, hogy a Decathlon nagyon komolyan gondolja a kb. 3 éve megkezdett stratégiáját az országúti kerékpárok vonalán, miszerint a piacon párját ritkító ár/érték aránnyal támadja le a racionális döntést meghozókat, illetve első országúti kerékpárjukat keresőket. A hidrós tárcsás, az R8000-rel és Potenzával szerelt változatok listaáron komoly fejtörést okozhatnak számos vastagabban fogó ceruzával rendelkező márka menedzserének és a csúcsmodell esetében elmondható, hogy a Deka is letesz valami olyat az asztalra, amiért a nem szégyenlős vevők bátran lehajolhatnak. Örömmel olvastam a cikket és fordítottam, hiszen nekünk vevők számára a minél jobb ajánlatok és minél nagyobb verseny csak jót jelenthet.

Széles utat mindenkinek. Most már karnyújtásra a tavasz, aztán csak győzzük taposni azt a k**** pedált!

Ha tetszett az írás és nem szeretnél lemaradni a jövőben sem a hasonlókról, itt tudod lájkolni a Facebook lapomat!

 

süti beállítások módosítása